Az Új Pedagógiai Szemle
a Miskolci Egyetem folyóirata
Szakmai közreműködő:
Magyar Pedagógiai Társaság
ISSN 1215-1807 (Nyomtatott)
ISSN 1788-2400 (Online)
INDEX 25701
75. évfolyam (2025)
01-02. szám
75. évfolyam (2025) – 01-02. szám
LÁTÓSZÖG
Bogdán Péter: „A legtehetségesebb és a legfelkészültebb pedagógusoknak kell foglalkozni a hátrányos helyzetű diákokkal”
Portré Rácz Gyöngyiről, a magyarországi romák oktatásának kiemelkedő képviselőjéről
TANULMÁNYOK
Utassy Jázmin – Dobai Attila Marcelián: A pedagógusok motivációjának kapcsolata a településtípussal a mai Magyarországon
MŰHELY
Bolla Zsolt: A szülők szabad iskolaválasztásának története, következményei és lehetőségei
Apagyi Mária – Szepesi Judit: Improvizáció három „tételben”
Dr. Apagyi Mária zongoraművésszel, zenetanárral a PTE díszdoktorával beszélget pályafutásáról és az integratív művészettel nevelésről Szepesi Judit
Czibor Éva: Érintés és megélés – avagy taktilis érzékelés és érzelmi intelligencia.
Tételek, töredékek és egy gyakorlatsor 5-7 éves gyerekeknek
Sinkó István: Tanulmány-rajz-verseny
KÖZELÍTÉSEK
Balázsi Ildikó – Balkányi Péter: A kompetenciamérés átalakításáról
Polónyi István: Kompetenciamérés és osztályozás
Mátó Áron: Morális kötelesség és okostelefon
SZEMLE
Fodor Richárd: Kétségbeesett versengés helyett mindennapi katarzis – Útikalauz a holnapután oktatási minisztereinek
GLOVICZKI ZOLTÁN: A HOLNAPUTÁN ISKOLÁJA – FELKÉSZÜLÉS AZ EMBERI JÖVŐRE. OPEN BOOKS, BUDAPEST, 2024.
Bodnár Ildikó: Egy szótártrilógia bemutatása
KISS GÁBOR (SZERK.): RÉGI SZAVAK KISSZÓTÁRA. TINTA KÖNYVKIADÓ, BUDAPEST, 2023. & KISS GÁBOR (SZERK.): KIHALT SZAVAK KISSZÓTÁRA. TINTA KÖNYVKIADÓ, BUDAPEST, 2024. & KISS GÁBOR (SZERK.): ELVESZTETT SZAVAINK KISSZÓTÁRA. TINTA KÖNYVKIADÓ, BUDAPEST, 2025.
NAPLÓ
Csatlós Márton: „Otthon tanulni, otthont tanulni” – Alulról szerveződő pedagógia keleten és nyugaton
Ízelítő hazai és nemzetközi tapasztalataimból, olvasmányaimból
Több forrásból: Emléksorok – Mihály Ottó (1939-2025)
Több forrásból: (Három képoldal)
Knausz Imre – Fábry Béla: MPT-konferencia az iskola jövőjéről, 2025. május 16–17. – Beharangozó beszélgetés Knausz Imrével



Copyright 2020–2023 Új Pedagógiai Szemle