Az Új Pedagógiai Szemle
a Miskolci Egyetem folyóirata
Szakmai közreműködő:
Magyar Pedagógiai Társaság
ISSN 1215-1807 (Nyomtatott)
ISSN 1788-2400 (Online)
INDEX 25701
ÉVFOLYAMOK & LAPSZÁMOK
IMPRESSZUM & INFORMÁCIÓK
KERESÉS & SZŰRÉS
KÉPTÁR
|
BLOG
|
74. évfolyam
(2024)
11-12. szám
×
Címlap
A képekről
Tartalom
Szerzői adatok
LÁTÓSZÖG
Markó Bálint – Darvai Tibor – Kaposi József
: „Sok mindent sikerült elérni, ami 1989 előtt elképzelhetetlen volt, és utána is sokáig nagyon nehéznek tűnt”
DARVAI TIBOR és KAPOSI JÓZSEF beszélget MARKÓ BÁLINT egyetemi tanárral, a Babeș–Bolyai Tudományegyetem Magyar Tagozatának vezetőjével
TANULMÁNYOK
Kapusi Angéla
: Irodalompedagógia
Kísérletek egy fogalom meghatározására
Borsodi Zsófia – Virányi Anita
: Tanulás és technológia: a mesterséges intelligencia szerepe az oktatásban, különös tekintettel a gyógypedagógiai alkalmazásra
Teszenyi Eleonóra – Molnár Balázs – Pálfi Sándor – Vargáné Nagy Anikó – Fenyő Imre – Rábai Dávid – Szőllősi Tamás – Natalie Canning
: „Mert soha nem láttalak titeket, soha az életemben.”
Kiszámíthatatlan etikai kérdések a koragyermekkori kutatásokban
ÉRTELMEZÉSEK, VITÁK
Orgoványi Anikó
: A Természetpedagógia nómenklatúrája
Reflexió Nagy Ádám és Trencsényi László
Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja
című vitaindító írásához
KÖZELÍTÉSEK
Rajnai László
: Értelem és érzelem?
Viktor E. Frankl és Carl R. Rogers pedagógiai emberképének összehasonlítása
Grosch Szilárd
: Rendszeralapú tanulás
A tartalmi integráció transzdiszciplináris1 megközelítése
Abstracts
NAPLÓ
Makai Éva
: Összefoglaló a „Mindig árnyékban” címmel rendezett szakmai tanácskozásról
Donáth Péter
: Hetvenöt éve történt: Meskó Gyula, a „Vörös Sziget dinamója”
Szerkesztői jegyzet
Hátlap
Copyright 20202023 Új Pedagógiai Szemle