Az Új Pedagógiai Szemle
a Miskolci Egyetem folyóirata
Szakmai közreműködő:
Magyar Pedagógiai Társaság
ISSN 1215-1807 (Nyomtatott)
ISSN 1788-2400 (Online)
INDEX 25701
74. évfolyam (2024)
05-06. szám
74. évfolyam (2024) – 05-06. szám
LÁTÓSZÖG
Veszprémi Attila: Nyelvkaparó – Iskolamesék
TANULMÁNYOK
Urbán Péter: Gátló hatású anomáliák a konstruktivista tanuláselmélet szakmai prezentációjában
Miért nem érvényesülnek a gyakorlatban egy sokat ígérő elmélet előnyei?
Janurik Tímea: A zeneiskolai eredményesség vizsgálata a népzeneoktatás tükrében
MŰHELY
Dabis Attila: Generatív oktatás: Mesterségesintelligencia-eszközökkel kapcsolatos attitűdök a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói körében
ÉRTELMEZÉSEK, VITÁK
Varga Attila: Adalékok a neveléstudomány nómenklatúrájához a környezetpedagógia szemszögéből
Reflexió Nagy Ádám és Trencsényi László Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja c. vitaindító írására
KÖZELÍTÉSEK
Homoki Erika – Mata Emese: Mérhető változások a 3. osztályosok környezetismeret-tudásában
Lődi Virág: Robert Gloton, a párizsi École Vitruve alapítója – egy kortárs művészeti projekt megvilágításában
SZEMLE
Bodnár Ildikó: Agyagtáblák szólistáitól a középkori kézzel másolt szójegyzékeken át napjaink nyomtatott és digitális szótáraiig
Szótárdidaktika – haladóknak
P. MÁRKUS KATALIN: SZÓTÁRDIDAKTIKA AZ IDEGENNYELV-OKTATÁSBAN. TINTA KÖNYVKIADÓ, BUDAPEST, 2024.
Imre Anna: A hazai közoktatás az indikátorok tükrében
VARGA JÚLIA (SZERK.): A KÖZOKTATÁS INDIKÁTORRENDSZERE – 2023. FEKETE SAS, BUDAPEST, 2024.



Copyright 2020–2023 Új Pedagógiai Szemle