Az Új Pedagógiai Szemle
a Miskolci Egyetem folyóirata
Szakmai közreműködő:
Magyar Pedagógiai Társaság
ISSN 1215-1807 (Nyomtatott)
ISSN 1788-2400 (Online)
INDEX 25701
74. évfolyam (2024)
03-04. szám
74. évfolyam (2024) – 03-04. szám
LÁTÓSZÖG
Földes Petra: Alak és háttér – Egy vita margójára
TANULMÁNYOK
Fajt Balázs: A magyar nyelvtanárképzés új dimenziói: Felsőoktatási mintatantervek elemzése a változások és lehetőségek tükrében
Tessényi Judit – Kun Zsuzsanna – Katona Norbert: Gamifikációs tapasztalatok megítélése hazai egyetemisták körében
MŰHELY
Derzsi-Horváth Martina – Deutsch Krisztina: Középiskolás diákok mentális egészségének javítása: egy intervencióalapú személyiségfejlesztő program módszertanának bemutatása
ÉRTELMEZÉSEK, VITÁK
Kerényi Mari: Szót érteni...
Reflexió Földes Petra Töredezett diskurzusok – Egy reménybeli vita elé című vitaindító cikkére
Fazekas Anna: Generációk helyett: egyenlőtlenségek, posztadoleszcencia és politikai narratíva
Válasz Böcskei Balázs – Fekete Mariann – Nagy Ádám – Szabó Andrea Hoztam is ajándékot, meg nem is – A generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció c. vitaindító cikkére
Varga Attila – Tóth-Varga Violetta – Mónus Ferenc – Ágoston Csilla – Dúll Andrea: A generációs gondolkodás veszélyei
Válasz Böcskei Balázs – Fekete Mariann – Nagy Ádám – Szabó Andrea Hoztam is ajándékot, meg nem is – A generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció c. vitaindító cikkére
Nagy Ádám – Trencsényi László: Adalékok a neveléstudomány önképéhez – a szociálpedagógia emancipációja
KÖZELÍTÉSEK
Bódyné Márkus Rozália: Fenntarthatóságra nevelés a globalizált gazdaság korában
Rédli Mátyás: Aktív állampolgárságra és demokráciára nevelés a magyar és az angol alaptantervben
SZEMLE
Kerényi Mari: Bohus Magda halhatatlansága
ILLÉS KLÁRA: MILLIÓK KÖZÜL EGYETLEN 1. FEKETE SAS, BUDAPEST, 2024.
NAPLÓ
Boldizsár Dóra: Mit tanulhatunk Ázsiától?
Trencsényi László: A társadalom egésze vagy oktatáspolitikai vidámpark bérletes látogatóknak?
Szükséges és lehetséges – Egy közösen megalkotott oktatáspolitikai koncepció – A Civil Közoktatási Platform könyvbemutató konferenciája



Copyright 2020–2023 Új Pedagógiai Szemle