Az Új Pedagógiai Szemle
a Miskolci Egyetem folyóirata
Szakmai közreműködő:
Magyar Pedagógiai Társaság
ISSN 1215-1807 (Nyomtatott)
ISSN 1788-2400 (Online)
INDEX 25701
ÉVFOLYAMOK & LAPSZÁMOK
IMPRESSZUM & INFORMÁCIÓK
KERESÉS & SZŰRÉS
KÉPTÁR
|
BLOG
|
69. évfolyam
(2019)
9-10. szám
×
Címlap
A képekről
Tartalom
Szerzői adatok
LÁTÓSZÖG
Békés Gáspár – Benedekné Fekete Hajnalka – Hill Katalin – Jankó Ferenc – Rózsa Ildikó – Varga Attila – Victor András
: Heten a klímadiskurzusról
TANULMÁNYOK
Csonka Sándor
: A környezeti attitűdök méréséről – A Módosított Új Ökológiai Paradigma Skála kritikai újraértelmezése
Seres Zoltán
: Környezeti szemléletformálás – A fenntarthatóság témakörének feldolgozási módszerei és eszközei a földrajztanításban
Vida Gergő
: Reziliencia és SNI – Tanulási zavarral küzdő középiskolások lemorzsolódásának háttérváltozói
MŰHELY
Borsodi Csilla Noémi
: Kedvezőtlen tanulói közérzet – és ami mögötte van
Történetek iskolai zaklatásról, kimaradásról és újrakezdésről, tanári és szülői felelősségről
Gulyás Erzsébet
: Afantáziások az iskolában
ISKOLA – VILÁG
Braun József
: „Tanárnő, a gyerekem nem hajlandó szögletes lenni” – a közoktatásból menekülő szülők interjúinak elemzése
Kraiciné Szokoly Mária – Gyarmathy Éva – Bánátfy Andrea – Pap Anna
: A Kognitív Profil Teszt alkalmazásának kiterjesztése – kísérlet a szakképzésben tanuló fiatal felnőttek lemorzsolódásának csökkentésére
ÉRTELMEZÉSEK, VITÁK
Gyarmathy Éva
: Öröm és boldogság az iskolában
PEDAGÓGIAI JELENETEK
Bogár Andrea
: Győri-alma és Gyémántvér
Mezőgazdasági drámajáték a földrajzórán
KITEKINTÉS
Gyimes Luca
: Középiskolásként Japánban
Gönczöl Enikő
: Hidak az iskola és a munka világa között Skóciában
SZEMLE
Radnóti Katalin
: Létezik tökéletes tanár? Vagy csak elég-jó tanárok vannak?
N. KOLLÁR KATALIN – SZABÓ ÉVA (SZERK.): PEDAGÓGUSOK PSZICHOLÓGIAI KÉZIKÖNYVE – III. OSIRIS KIADÓ ÉS SZOLGÁLTATÓ KFT., BUDAPEST, 2017.
Kerényi Mari
: Útikalauz a VUCA világhoz
GYARMATHY ÉVA: PSZICHOMEDITÁCIÓ. MÓRA KÖNYVKIADÓ, BUDAPEST, 2019.
Lévai Júlia
: A világ (ki)oktatása
CAROL BLACK: SCHOOLING THE WORLD – THE WHITE MANS LAST BURDEN (A VILÁG [KI]OKTATÁSA – A FEHÉR EMBER UTOLSÓ TERHE). [K. N.], [H. N.], 2010. (FILM)
Abstracts
NAPLÓ
Bíró Zsuzsanna Hanna – Kluzsnik Réka – Orsovszky Gyöngyvér – Tóth Tamás
: PedLabor: a közösségteremtő szakmai műhely
Varga Attila – Barna Orsolya
: „Oktatás a kockázat korában – az oktatáskutatás szerepe a jövő alakításában”
Szubjektív zöld beszámoló az európai oktatáskutatók 2019-es konferenciájáról (ECER), Hamburg, 2019. szeptember 2-6.
Varga Aranka – Trendl Fanni
: Horizontok és Dialógusok Pécsett
Beszámoló a XIX. Országos Neveléstudományi Konferenciáról
Czike Bernadett
: Volt egyszer egy tanári kar...
Heller Ágnes, Balassa Péter, Buda Béla, Popper Péter, Ranschburg Jenő és Vekerdy Tamás emlékére
Podráczky Judit
: A MESTERTANÍTÓ TANÍTÓMESTER – Tisztelgés Hunyady Györgyné dr. (1942-2019) előtt
Szerkesztői jegyzet
Hátlap
Az 1994 és 2019 között megjelent lapszámok pdf-forrása az OSZK folyóirattára:
https://epa.oszk.hu
Copyright 20202023 Új Pedagógiai Szemle