Az Új Pedagógiai Szemle a Miskolci Egyetem folyóirata Szakmai közreműködő: Magyar Pedagógiai Társaság ISSN 1215-1807 (Nyomtatott) ISSN 1788-2400 (Online) INDEX 25701
NAGY ANNA PhD-hallgató | SZTE Neveléstudományi Intézet
KULCSSZAVAK:művészetoktatás; Finnország; finn művészetoktatás; vizuális kultúra
ÖSSZEFOGLALÁS
A cikk bemutatja az Espoo-i Képzőművészeti Iskolában (Espoon Kuvataidekoulu), Finnország legnagyobb gyermek- és ifjúsági vizuális kultúra oktatási intézményében oktatói asszisztensként töltött egy év tapasztalatait. Az intézmény célja a diákok vizuális művészeti készségeinek, az individualitásnak és a spirituális fejlődésnek a támogatása. A cikk kitér az inspiráló, diákközpontú oktatási szemléletre, amely a közösséget, a kreativitást, a felelősségvállalást és a fenntarthatóság elveit helyezi a középpontba. A vizuális kultúra és a kulturális örökség megőrzésén túl az iskola a legújabb technológiákat alkalmazva arra neveli a fiatalokat, hogy a jövő felelős, alkotó, vizuálisan értő polgáraivá váljanak.
Nagy A. (2025): Hófödte beszámoló – betekintés Finnország legnagyobb művészeti iskolájába. Új Pedagógiai Szemle. 75. 07–08. sz., 135–138. DOI: 10.71157/upsz.2025.07-08.09