Az Új Pedagógiai Szemle a Miskolci Egyetem folyóirata
Szakmai közreműködő: Magyar Pedagógiai Társaság
ISSN 1215-1807 (Nyomtatott)
ISSN 1788-2400 (Online)
INDEX 25701

ARCHÍVUM  |   INFORMÁCIÓK  |   KERESÉS  |   KÉPTÁR  |   BLOG  |  
75. évf.
(2025)
07-08. szám
Hófödte beszámoló – betekintés Finnország legnagyobb művészeti iskolájába
A MEGJELENÉS IDEJE: 2025-10-11
ROVAT: Napló
SZERZŐK:
NAGY ANNA
PhD-hallgató | SZTE Neveléstudományi Intézet
KULCSSZAVAK: művészetoktatás; Finnország; finn művészetoktatás; vizuális kultúra

ÖSSZEFOGLALÁS

A cikk bemutatja az Espoo-i Képzőművészeti Iskolában (Espoon Kuvataidekoulu), Finnország legnagyobb gyermek- és ifjúsági vizuális kultúra oktatási intézményében oktatói asszisztensként töltött egy év tapasztalatait. Az intézmény célja a diákok vizuális művészeti készségeinek, az individualitásnak és a spirituális fejlődésnek a támogatása. A cikk kitér az inspiráló, diákközpontú oktatási szemléletre, amely a közösséget, a kreativitást, a felelősségvállalást és a fenntarthatóság elveit helyezi a középpontba. A vizuális kultúra és a kulturális örökség megőrzésén túl az iskola a legújabb technológiákat alkalmazva arra neveli a fiatalokat, hogy a jövő felelős, alkotó, vizuálisan értő polgáraivá váljanak.

IRODALOM

Ez a szöveg nem tartalmaz irodalomjegyzéket.
A TELJES SZÖVEG ►
A HIVATKOZÁS MÁSOLÁSA ▼
Nagy A. (2025): Hófödte beszámoló – betekintés Finnország legnagyobb művészeti iskolájába. Új Pedagógiai Szemle. 75. 07–08. sz., 135–138. DOI: 10.71157/upsz.2025.07-08.09
Copyright 2020–2025 Új Pedagógiai Szemle