A gyermekjogi egyezményről (é. n.). Letöltés: https://unicef.hu/gyermekjogok/gyermekjogi-egyezmenyrol (2022. 02. 21.).
Brussoni, M., Olsen, L. L., Pike, I. és Sleet, D. A. (2012): Risky play and children’s safety: balancing priorities for optimal child development. International Journal of Environmental Research and Public Health. 9. 9. sz., 3134–3148. Letöltés: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3499858/ (2022. 03. 22.).
Bús I. (2008): A játék alkalmazása az iskolai nevelésben és oktatásban. In: Bábosik I. (szerk.): Az iskola korszerű funkciói. OKKER, Budapest. 277–285.
Czike B. (2023): A Humánspecifikus Motívumok szerepe az oktatásban és nevelésben. In: Uő. (szerk.): Humanista pedagógia. Szabad Iskolákért Alapítvány, Budapest. 11–28.
Danis I., Farkas M. és Oates, J. (2011): Fejlődés a koragyermekkorban: Hogyan is gondokod(j)unk róla?. In: Danis I., Farkas M., Herczog M. és Szilvási L. (szerk.): A koragyermekkori fejlődés természete – fejlődési lépések és kihívások (Biztos Kezdet Kötetek II.). Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 24–67.
Desautels, L. L. (2020): Connections over Compliance. Rewiring Our Perceptions of Discipline. Wyatt-MacKenzie Publishing, Deadwood.
Ebbeck, M. és Waniganayake, M. (2016): Play in Early Childhood Education (2. kiad.). Oxford University Press, Oxford.
Elekes Gy. (2021): Hagyomány és evolúció a közösségépítésben és a közösségfejlesztésben. Szociálpedagógia. 18. 47–62.
Early years foundation stage statutory framework: For group and school-based providers [EYFS] (2024). Letöltés: https://assets.publishing.service.gov.uk/media/670fa42a30536cb92748328f/EYFS_statutory_framework_for_group_and_school_-_based_providers.pdf (2025. 02. 04.).
Fisher, J. (2016): Interacting or Interfering? Improving Interactions in the Early Years. Open University Press, Milton Keynes.
Gloviczki Z. (2024): A holnapután iskolája: Felkészülés az emberi jövőre. Open Books, Budapest.
Habók A. (2007): Friedrich Fröbel romantikus gyermekképe. Neveléstörténet. 4. 1–2. sz., 245-255.
Li, Y. (2023): The Development of Children's Creativity in Anji Game Activities. Procedia of Multidisciplinary Research, 1. 8. sz., 1–10. Letöltés: https://so09.tci-thaijo.org/index.php/PMR/article/view/3077/1806 (2025. 07. 12.).
Lin, X., Wu, Y., Wu, J. és Qin, L. (2024): Enhancing Cooperation in 5–6-Year-Old Rural Chinese Children through Cooperative Constructive Play Based on Anji Play: A Quasi-Experimental Study. Behavioral Sciences. 14. 7. sz., 533. Letöltés: https://doi.org/10.3390/bs14070533 (2025. 07. 12.).
Körmöci K. (2011): 3. A játék tudatos felhasználása a tanulásban. Magiszter. 9. 1. sz., 13–23. Letöltés: https://epa.oszk.hu/03900/03976/00029/pdf/EPA03976_magiszter_2011_01_013-023.pdf (2025. 07. 10.).
Körmöci K. (2015): Óvodapedagógiai Kislexikon. Flaccus, Budapest.
Körmöci K. (2019): A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában. Flaccus, Budapest.
Kvalnes, Ø. és Sandseter, E. B. H. (2023): Risky Play: An Ethical Challenge (ekönyv). Palgrave Macmillan, London.
Majori Á. (2016.): A játék mással nem helyettesíthető. A Kisgyermek – a születéstől nyolcéves korig. 10. 4. sz., 4–6.
Máté, G. és Máté, D. (2023): Normális vagy – Trauma, betegség és gyógyulás mérgező világunkban. Ford. Dési A. Gy. Open Books, Budapest.
McCree, M. (2022): The Scenic Route to Academic Attainment via Emotional Wellbeing Outdoors. In: Cutting, R. és Passy, R. (szerk.): Contemporary Approaches to Outdoor Learning. Animals, Environment and New Methods (Palgrave Studies in Alternative Education). Palgrave Macmillan, London. 131–146.
Montessori, M. (2011): A gyermek felfedezése. Ford. Balassa S., Dömök Sz., Hoffer É., Kovásznai K. Cartaphilus, Budapest.
Nelsen, J., Lynn L., H. és Glenn, S. (2016): Pozitív fegyelmezés az iskolában. Ford. Gyárfás V. Reneszánsz Könyvkiadó, Budapest.
363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról (2012). Letöltés: https://njt.hu/jogszabaly/2012-363-20-22.7 (2025. 07. 12.).
Patyi G. (2011): Az elveszett paradicsom iránti romantikus vágyakozástól a fröbeli gyermekkertekig: egy nevelőintézmény keletkezésének eszmetörténeti gyökereiről. Képzés és Gyakorlat. 9. 1–2. sz., 47-55.
Quarfood, C. (2023): Maria Montessori: Life and Historical Context. In: Murray, A. K., Ahlquist, E. T., McKenna, M. K. és Debs, M. (szerk.): The Bloomsbury Handbook of Montessori Education. Bloomsbury Academic, London. 5–20.
Rinaldi, C. (2021): In Dialogue with Reggio Emilia: Listening, Researching and Learning (2. kiad.). Routledge, London & New York.
Rogers, C. R. (2008): Valakivé válni: A személyiség születése. Ford. Simonfalvy L. Edge 2000 Kiadó, Érd.
Stroteich A., Takácsné Ivaskó I. és Straziczky Á. (2012, szerk.): Waldorf-Óvodapedagógiai Program. Magyar Waldorf Szövetség, Budapest. Letöltés: https://waldorf.hu/wp-content/uploads/Waldorf-%C3%93vodapedag%C3%B3giai-Program.pdf (2025. 06. 30.).
Tovey, H. (2014): Outdoor play and the early years tradition. In: Maynard, T. és Waters, J. (szerk.): Exploring Outdoor Play in the Early Years. Open University Press, Milton Keynes. 16–28.
Vekerdy T. (2012): Gyerekek, óvodák, iskolák. Szekszárdi Nyomda Kft., Szekszárd.
Vera, D. és Castilleja Trejo, M. (2016): Using Video to Enhance Observational Assessment. Dimensions of Early Childhood. Dimensions of Early Childhood. 44. 2. sz., 4–10. Letöltés: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1150271.pdf (2022. 09. 10.).
Voss-Rodriguez, J. és Cheng, X (2018): Anji Play: The Child’s Right to Play. Child Care Exchange. Július/augusztus. Letöltés: https://hub.exchangepress.com/wp-content/uploads/2024/06/5024228.pdf (2025. 02. 06.).
Wasmuth, H., Sauerbrey, U. és Winkler, M. (2024): Finding Froebel: The Man Who Invented Kindergarten. Bloomsbury Academic, London.
White, J. és Woolley, H. (2014): What makes a good outdoor environment for young children?. In: Maynard, T. és Waters, J. (szerk.): Exploring Outdoor Play in the Early Years. Open University Press, Milton Keynes. 29–41.
Zsolnai A. (2001): Kötődés és nevelés. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest.
Zsubrits A. (2012): A kisgyerekek kötődésrendszerének alakulása. Képzés és Gyakorlat, 10. 3–4. sz., 102–116.